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Schuetz, Thomas-Lexikon, 2. Aufl. (1895): blasphemia

blasphemia

Gotteslästerung: nomen blasphemiae importare (bedeuten) videtur quandam derogationem alicuius excellentis bonitatis et praecipue divinae. Deus autem, ut Dionysius dicit, est ipsa essentia verae bonitatis. Unde quidquid Deo convenit, pertinet ad bonitatem ipsius, et quidquid ad ipsum non pertinet, longe est a ratione (Wesen) perfectae bonitatis, quae est eius essentia. Quicumque ergo vel negat aliquid de Deo, quod ei convenit, vel asserit de eo, quod ei non convenit, derogat divinae bonitati, th. II. II. 13. 1 c. Die blasphemia ist eine filia irae; vgl. ira sub b.

Arten der blasphemia sind: 1. blasphemia cordis sive interior & b. oris sive vocalis (th. II. II. 13. 1 c & 4 c) = die gedachte oder innere und die ausgesprochene oder äußere Gotteslästerung. 2. b. interior, → b. cordis. 3. b. oris, ≈ . 4. b. perfecta (ib. 1 ad 1) = die vollkommene oder vollendete Gotteslästerung, welche derjenige begeht, qui contra Deum loquitur convicium inferre intendens, weil er derogat divinae bonitati non solum secundum falsitatem intellectus, sed etiam secundum pravitatem voluntatis detestantis et impedientis pro posse (←) divinum honorem, ib. 5. b. vocalis, → b. cordis.